Arken i parken 13/8 <3

Fredag:
Gick upp vid halv nio, gjorde mig i ordning och var lite opepp (av anledningar jag inte minns, haha?). Runt elva eller nåt åkte vi hemifrån, pappa körde och vi hämtade upp Jejje först och sen släppte han av oss vid Ica i Lunden nånstans. Handlade mat och försökte stress-hitta på vad som höll sig och vad man kunde äta osv. och efter typ en halvtimme tog vi bussen in till stan. Höll på att slå ihjäl oss på bussen, var asfullt så vi fick stå upp hela vägen (fast ah, resan tog bara typ fem minuter) (y) på entralen fick vi veta att tåget var försenat med en och en halv timme, och vi blev sura och ringde till Elise och Rebecka. Elise kom efter några minuter, och sen kom Sara dit också :))) satt på centralen och efter typ tjugofem minuter kom Rebecka dit. Vi handlade, pratade, skrattade, åt och spelade kort i typ två timmar innan tåget äntligen kom. Fick platser i den obokade vagnen och världens bästa konduktör <3 han hette Andreas och var helt…. bäst. ”Eftersom vi på SJ är vana vid förseningar”, ”resan ska bli minnesvärd för livet” och innan vi gick av ”jag vet att förlåt och sånt inte hjälper, och att det inte finns några ord för såna här situationer, men ni ska veta att jag lider med er, verkligen, jag vet hur det känns när hela kvällen är förstörd” osv, haha <3 dog av skratt och när han hade avslutat sitt sista tal klappade vi händerna åt honom, hehe. Men, vi fick ialf gratis kokosboll och varm choklad/te/kaffe, wheeee. Och och och, vi får reseersättning hehe (ska bara kolla upp hur?). I Borås hoppade Patricia på tåget och vi fortsatte vår awesome resa till Alvesta. Varje gång Andreas gick förbi försökte vi se på hans namnskylt var det stod och när vi inte såg så satt vi och gissade på massa olika namn, typ Peter, Anders och Jens. Och så skrev vi i Elises kompisbok också, och Pat gjorde det sjukt överentusiastiskt, typ målade överallt och skrev om sin pinsammaste sexfantasi (att bli smiskad med en regnbåge av Justin Bieber, hihi) <3 efter hundra år till var vi ialf framme (typ en och en halvtimme försenade) och hade missat andra och sista bussen för dagen (och veckan) med typ en kvart, så vi fick ta taxi istället (y) men det var billigt och smidigt, så det var lugnt. Körde förbi massa hästhagar och mysiga gårdar och sånt, och alla människorna körde små söta gamla bilar. Kom fram till en gräsmatta efter typ tio minuter, sa hej till folk och hjälpte till att flytta tältet som Linnea och Ida redan hade satt upp :)) fick könummer (jag fick 12, helt sjukt för att vara eftermiddagen dagen innan) som vi hade lottat om i bilen. Hade massa papperslappar med nummer på för att det skulle bli rättvist när vi kom fram eftersom vi ändå var fem pers, haha. Vi gick in på området, aw:ade och dog och allt var så fint. Scenen var sjukt liten, och var typ ett rött litet hus på ett berg och allt såg ut som en gammal park/ett tivoli ifrån typ 60-talet. Var jättelitet område också, och massa små hus överallt där de sålde typ skivor, tröjor, rökelser, sjalar, drömfångare, smycken och mat och sånt : D snurrade på en… grej, haha? Vet inte riktigt vad det heter, hehe. Men det var kul och jag blev sjukt yr. Efter det gick vi till tältet och Elise plockade fram sitt Triangakök/stormkök och jag och Jejje var helt fascinerade av det (och livrädda för elden typ?), hahaha. Vi kokade ialf pasta och jag och Jejje åt rå korv till (varför varför varför köpte vi inte en engångsgrill?????) och de andra åt ostsås </3 var lite skabbigt och jag och Jejje delade tallrik, haha, men det var ialf mat, hahah. Efter det gjorde vi inte så mycket, typ frös och gick bort och satte oss i solen en stund, pratade och umgicks och åt och åt och åt typ. Senare firade vi att Emma fyllde år och folk åt tårta och Linn kastade tårta i ansiktet på Elise, haha. Sen så hände väl inte så mycket mer kul, gick och la oss i tältet och pratade en stund. Somnade runt halv tolv-tolv men jag frös som bajs och det var stenhårt så jag vaknade tusen gånger. Nån gång runt två vaknade jag av att folk sprang runt och ylade i skogen och jag tyckte jag hörde Sylles röst, fast jag var inte säker. Blev orolig och trodde att klockan var typ sju på morgonen och att folk sprang till dörren in till parken typ, men jag kollade på klockan och då var det ännu konstigare att folk var ute och sprang, så jag väckte Jejje och vi gick ut ur tältet för att kolla vad som hände (y) då var det dött på campingen igen, men vi gick på toa och pratade med Chloe och sånt, och sen kom folk tillbaka och berättade om spökjakt och brasa med Sylle på backstageområdet och jag dog av förvirring typ. Efter några minuter kröp vi in i tältet igen men strax efter det hörde vi hur Sylle ropade typ ”alla campare är välkomna till brasan” och vi flög upp ur sovsäckarna och ut ur tältet igen. Klämde oss igenom ett hål i staketet bakom utedassen och gick igenom en kolsvart skog, såg seriöst ingenting och jag skrek och hängde på randoms och typ slog ihjäl mig. Kom fram till slut och hamnade vid en stor brasa på en parkering inne på backstageområdet där Sylle och massa randoms satt och lyssnade på musik och pratade typ. De spelade Shoreline och Forever young och vi såg massa stjärnfall och allt var jättefint. Vi stod och pratade, tittade och lyssnade i typ två och en halv timme och det var sjukt härligt att stå vid elden. Sylles kompis Hampus (?) var pratglad och full och gick helt plötsligt upp på brasan (som höll på att slockna och typ bara var glöd) och ställde sig mitt på den. Där ropade han på Sylle som vinglade (gaaanska full, heh) fram till glödberget medan alla sa ’nej, nej, nej’ när han skulle upp på det, men han sträckte bara fram armen emot Hampus och drog ner honom därifrån. Sen kramades dem och typ ’jag älskar dig, tack för att du räddade mig ifrån eldberget’ och sånt, haha. Sen blev det limbo och Sylle kastade vinglaset i elden och ramlade framlänges ner på gräset och sen började alla dansa och vi drog oss undan och hamnade bredvid Linn och några andra som inte heller dansade, haha (y) stod där och var trötta och när det började ljusna strax efter fyra tog festen slut och vi ramlade genom skogen och klämde oss igenom staketet igen. Sen pratade vi lite och gick och la oss i tältet där det var typ minus femtio grader och jag och Jejje låg jättenära för att bli varma, haha. Somnade ganska snabbt, men Jejje låg tydligen vaken till typ halv sex. Var jobbigt att sova och vaknade hela tiden av att jag hade ont i höften och mitt ben typ domnade bort, fuu ;<

Lördag:
Vaknade typ halv nio, var sjukt trötta men gick upp och åt äckligt äckligt bröd till frukost, och sen satt vi på filten med sovsäckarna utanför tältet i några timmar, halvsov och pratade och åt godis typ. Gjorde oss i ordning, packade, åt åt åt, tog glitter på armarna och vid två nån gång gick vi bort till där man gick in till parken och folk började organisera kön och insläppet. Man fick ta armband i ett hus med hjul (hahah?) typ och sen gå in tio och tio på led och ställa sig, hamnade ganska långt ut på Jepsons sida. Borde egentligen stått mer åt mitten, men folk var orättvisa och passade platser åt folk som egentligen inte förtjänade att stå där. (Tycker fortfarande det är fel att passa platser åt folk som har nummer 20+ typ, tycker att det inte borde handla om hur många kompisar man har eller om man har tur eller otur i insläppet, det borde handla om hur länge man har köat och vilket könummer man har. Det ska vara rättvist.) Men jaja, ska inte vara sur och tjatig nu, så ;))) i alla fall, så satt vi där en stund och jag upptäckte två fina myggbett på min tatuering (fuu) och sen gick vi runt och kollade lite. Typ hela Ark var där utom Ola, men jag ville inte gå fram när deras barn och familjer var där, hade bara känts konstigt och respektlöst, så vi pratade inte med någon. Men vi köpte plansch och boken i alla fall, och såg Eric igen haha. Alltid lika pinsamt. Men tiden gick och vi kollade på Tin can company nån gång på eftermiddagen, en dansk circus som bestod av en kille och en tjej som…. ah, cirkusade sig, hehe. Var kul i alla fall : D efter det här nån gång köpte vi _världens äckligaste_ korv, var seriöst typ snor i ett plastskal, så sjukt äckligt så jag slängde min korv och åt bara korvbrödet istället, hm. Senare spelade Jojje på utescenen där vi stod, barnvisor typ. Var gulligt, fick flashbacks från min barndom när han spelade Kalles klätterträd, haha :DD nån timme senare var det Peter Wahlbeck (namn, stavning?), han var kul i början men sen gick det bara över i skämt om stereotyper, fördomar och sex typ. Han pratade sjukt högt och högtalarna var precis framför oss så jag blev typ döv, yay. Slutade efter en stund, och då var det Kaka. Han var ok, lite The Mo-liknande fast mer elektroniskt, och alldeles för mycket playback och sånt. Han spelade bara i typ tjugo minuter, och efter honom var det paus och jag minns inte riktigt vad vi gjorde (köpte No End-boken?), väntade antar jag. Runt typ kvart i tio tror jag åskan började och Ark klev på scenen, wheee. Var pepp och igång redan från början och det var sjukt härligt att stå på första raden igen : D de var fiiiiina som vanligt och jag var glad glad glad. Gjorde alla rörelser för första gången typ (haha), älskade high or low, fast or slow under let your body, askul haha. De spelade Disease, Deliver och så tände de massa röda lampor och jag och Jejje dampade när vi fattade att det var Laurel wreath <3 hade saknat den ifrån vårturnén, så det var fint (och lika skumt att försöka röra sig till den, hahahah). Och så spelade (sjöng typ, hehe) de Pantamera och lite av Echo chamber, iiih. Grät som ett svin under Apocalypse, och grät ännu mer när Jejje tog tag i min hand, var sjukt fint och jag dog och så. Precis när Apocalypse var slut kom Eric ut och skulle ta av Ola vingarna, Jejje pekade på mig och jag tänkte på Rebeckas bild ifrån Västerås och började gapskratta istället, hahaha <3 dansa nu-delen under one of us var awesome också, fast jag var svinrädd att tjejerna bakom mig skulle typ armbåga mig i ansiktet och bryta min näsa, var ganska trångt under den delen av konserten och de hade redan typ petat ut mina öronproppar och skit, så (y) var fint också när Ola presenterade bandet och ’The Rottne gangsters’ ställde sig längst upp vid trappan och poseade, hahah. Vi hade Ma-ma-ma-Martin-plakatet och Martin såg det båda gångerna vi hade det uppe, han log och vi blev helt iiiiiiiiiihhhh_glada och det var fint. Calleth var fint också, sjöng och skrek som ett svin och kameran var full så jag slapp tänka på det (jag och Jejje bytte batteri mitt under konserten för hennes kamera höll på att dö och min var full). Efter konserten wheeeee:ade vi och var sjukt glada och lyckliga. Var en av de bästa konserterna nånsin , MH. Efter konserten gick vi till tältet och lämnade och hämtade lite grejer och sen gick vi tillbaka in på festivalen och köpte veg-HANDburgare (haha) och såg på Kite, och lite senare gick vi till dansbanan för att se E.G.L.O : D var sjukt trötta gick runt, stod lite, satt lite och typ en timme efter utsatt tid började dem. Var typ soul, så inte min musik direkt, men det var kul och så. Folk dansade, men det gjorde inte vi, hm, så vi gick och ställde oss vid sidan och kollade och så. Folk pratade med Ark men det gjorde inte vi för jag vet inte riktigt varför och jag ville men det blev inte så och blöh och så ”:)”. Ola kom ut under E.G.L.O och vi stod på sidan vid högtalarna och blev döva. Efter E.G.L.O nån gång efter det gick vi ut och köpte dricka och pratade med Malin en stund. Satt på en rolig stol och gick tillbaka in i dansbanan där det var typ efterfest. Satt på varsin stol tills klockan var fyra och såg på när alla dansade, cyklade på barncyklar och blev raggade på typ, hm. Satt och pratade och sa typ ’Nää, Martin kan ju inte dansa hahaha’ och så en sekund senare stod han precis framför oss och dansade med sina kusiner, hehe. Var kul och så, och lite senare ville Jepson ha upp oss men vi ville inte dansa, haha. (Juste, nån gång innan hade Jepson gått förbi oss vid handburgar-stället och sagt hej och frågat hur läget var (haha), han kände igen oss och vi blev glada, wheeee : D men ja, satt ialf vid dansbanan till typ fyra, sen gick vi ut och värmde oss vid nån eld-sak en stund och funderade på om vi skulle sova eller dygna, bestämde oss för att sova och gick till tältet. Tidigare på kvällen hade tydligen Sylle sagt till Elise att det skulle bli brasa, men eftersom klockan redan var fyra och alla typ hade gått och lagt sig, så antog vi att det inte skulle bli nån och så gick vi också och la oss (y) vi frös som svin denna natten också, så vi sov jättenära varandra och jag fick lika ont i ryggen och höften som natten innan, hm.

Söndag:
Vaknade typ halv nio (alldeles för tidigt, huhu) av att folk pratade utanför tältet och sånt, så vi gick upp och åt frukost (goda baguetter, mmm). Var sjukt slitna och trötta och det var askallt och duggregnade, så vi gömde oss mest i tältet, förutom när vi gick en promenad och tog kort (y) vid typ elva tog vi (dem, hahah) ner tältet och sen väntade vi en stund under taket vid ingången till Tyrolen. Pratade lite och stod där tills taxin kom vid halv tolv. Sa hej då till folk och sen åkte vi (jag, Jejje, Elise, Linnea, Ida och Jezzy) till stationen. Var struligt med pengarna, men det löste sig. Gick och åt pizza och kebab på en pizzeria och efter en stund gick Jezzy till sitt tåg, sa hejdå (’såååå, vill ni ha en kram eller?’, haha) och så. Sen gick vi till stationen, träffade Sara och sprang in och stressletade efter tidningar som inte fanns. Sen mötte vi Rebecka, Patricia, Nadja, Malin, Ellie och så och efter att ha stått vid spåret i typ tio minuter sa vi hejdå och kramades och hoppade på tåget :))) fick dåliga sittplatser och jag och Jejje knödde på en stol bredvid en stackars liten tjej som blev helt inknödd i ett hörn, hahaha. Läste ialf No End och efter en stund hittade vi två lediga säten bredvid Pat och Rebecka. Kollade på fina bilder på Pats mobil (Voldemort fick en näsa <33) och sen läste vi lite till. Sen sov jag och vaknade och sov och vaknade och sen pratade vi och sen var vi framme i Göteborg igen ;DD

Var sjukt fint och asbra och asbra och asbra och fantastiskt typ. (Och förlåt för wall of text, men det är mest för min egen skull, så jag ska kunna läsa om nåt år och komma ihåg igen.)

/Sandra

Kommentarer
Postat av: Jennifer (Jejje)

IIIHHH FINAST <3

2011-08-17 @ 14:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Facebook Facebook Facebook Facebook Image and video hosting by TinyPic